fredag den 13. april 2012

Fresh Quilting

fresh quilting af Malka Dubrawsky er en vidunderlig bog! Den er fuld af farver og mange skønne idéer.
  • Grydelapper
  • Vægophæng
  • Puder
  • Punge & tasker
  • Bordskånere
  • Symaskine cover
  • og mange andre sager
Jeg har fundet meget inspiration i bogen og elsker de friske farver hun bruger til sine designs.

Der er et afsnit om grundlæggende patchwork, heri hvordan man skærer, noget om sting (symaskine + hånd), syning over pap, sammensyning på maskine, quiltning i hånd/maskine og kanter.
Grydelapperne fik min mor til jul og symaskine coveret var til min Janome, begge dele er syet af raster. Det var et af mine første symaskine-projekter, så derfor er mønstret ikke helt efter bogen. Vrangen af symaskine coveret er en "stump" stof, som jeg har købt billigt, fordi jeg bare godt kan lide katte.
Bogen kan anbefales til alle der kan lide at lave anderledes og praktiske ting i patchwork, med nye friske farver. Bogen er på engelsk, men skrevet i et let forståeligt sprog.

Se mere om bogen her eller følg Malka Dubrawsky's blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.