torsdag den 5. april 2012

Grydelapper - flere af slagsen

Disse grydelapper syede jeg til min kollega, som spiller guitar. Hun er ikke vild med patchwork, så jeg syntes det var oplagt at vise hende hvad man også kan lave af patchworkstoffer.

Jeg fandt en tegning på Internettet af en guitar og forstørrede den, så den passede med en grydelap-størrelse. De er syet i hånden, men quiltet på maskine. Syntes selv de blev ret gode og min kollega blev glad for dem, selvom det var patchwork.

Min svigermor fik disse i julegave. De er syet af jelly roll strimler som jeg har købt enkeltvis hos Nordlicht i Harislee. Jeg ville prøve nogle linealer jeg for længe siden fik i fødselsdagsgave og som jeg endnu ikke havde afprøvet.

Startede vist ud med 5 forskellige strimler á 1€ stykket og det blev til disse to grydelapper og en 6 kantet pude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.