torsdag den 5. april 2012

Grydelapper inspiration

Fik nogle skjorter foræret af min søster (hendes mands skjorter) og så ville jeg overraske dem til jul med en lille ting syet af svogerens skjorter. Inspirationen fandt jeg i denne bog "101 Fun-to-Quilt Pot Holders" købt på amazon.co.uk.

De kalder den "Rays of Sunshine" men da jeg lavede den i helt andre farver og gjorde mønsteret lidt mere simpelt, er det lidt svært at se ligheden. Jeg syntes der var for mange små dele i det oprindelige mønster,og da jeg er forholdsvis nybegynder på en symaskine, ville jeg ikke udfordre mig selv til bristepunktet.

Noget af det sortmønstrede stof er min svogers skjorter (100% bomuld) og resten var rester fra gemmerne. Der er ingen stropper i disse grydelapper, da min søster ikke har tingene hængende fremme i køkkenet, men har det liggende i skuffer. (Det gør det langt nemmere at sy grydelapper, når man ikke skal tænke på stropper)
Der er ret mange forskellige mønstre på grydelapper, men stofferne der er brugt virker nogle steder lidt gammeldags, men så er det jo godt vi alle har vores egen smag og stil. Mønstrene kan også bruges til blokke på et tæppe hvis der lige er en af dem man forelsker sig i, og så kan de sys både i hånden over pap eller på maskine. Der er mønstre optegnede i 100% størrelse, så det er bare at kopiere eller tegne over på mønster ark. Grydelapperne er både med stjerner, frugter, sommerfugle, fisk, blomster og julemotiver, så der er masser af idéer i bogen. Du kan se mere fra bogen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.