søndag den 8. april 2012

Nålepude

I denne bog som jeg har købt for et stykke tid siden er der masser af sjove former til at sy over pap.

Det giver nogle helt anderledes mønstre end dem jeg har været vant til at se.

Bogen er på tysk, men der er mange billeder i så man kan se mønstrene. Sammen med bogen købte jeg nogle papstykker i forskellige størrelser og former, så det var nemt at gå direkte hjem og begynde.
Ellers er der bagerst i bogen mønstre til papstykkerne så man selv kan tegne over eller kopiere.

I bogen er der vist mønstre på forskellige dyr man kan sætte ind i tæpper, f.eks. fisk, sommerfugle, skildpadder og krabber. Der er mønster på nålepude, puff, brødkurv og rigtig mange forskellige mønstre på tæpper, store eller små.

Stofferne der er brugt i bogen er efter min mening ikke så kønne, men der er smag og behag. Bagerst i bogen er der sider man kan bruge til at farvelægge sit eget tæppe, eller bare for at lege med farver og mønstre.
Jeg syede to nålepuder, de endte dog ikke med at blive ens, selvom det var meningen. Jeg kom til at sy den ene forkert sammen, så den endte med at blive mere kvadratisk og den på billedet er mere aflang. Jeg har også syet en sommerfugl som jeg satte på en pind, men den har jeg desværre ikke noget billede af. Og nu er den fløjet hjemmefra...

Hvis du er mere interesseret i Liesels mønstre, kan du se mere på hendes hjemmeside her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.