tirsdag den 15. januar 2013

Foredrag, færdige projekter og indkøb...

Nu er der et foredrag med Grete Guliksen Moe 
hos "Den lille lade" den 26. februar 2013.


Det nye år er allerede 15 dage gammelt og jeg har fået to projekter færdig!

Det første der blev færdigt var mit lilla tæppe "Daisy Chain". 
Bagsiden har jeg ikke fået fotograferet, men den er syet af
resterne fra forsiden og perlebomuld i 4 forskellige lilla farver.
Øverst i billedet er lidt af bagsiden. Tæppet er quiltet med
lige diagonale linjer gennem hele tæppet.


Det andet projekt jeg har syet færdigt er min lakridskonfekt-nålepude.
Syntes selv den blev ret indbydende.


De sidste bøger jeg har købt (på amazon og i Tyskland).

Denne viser hvilken retning man skal sy, når man laver 
forskellige mønstre med frihåndsquilting. Jeg syntes den er
meget anvendelig, da jeg ofte har svært ved at få startet 
på frihåndsquilting og fortsat så det bliver jævnt fordelt over quilten.


Denne tyske bog er fyldt med flotte tasker i forskellige designs.
Der er mindst nogle stykker som jeg skal forsøge at sy.
Der er gode billeder med instruktion til de enkelte tasker. 
Så selvom bogen er på tysk, burde det ikke være vanskeligt at sy taskerne.


Mønsterhæftet har jeg købt hos Bøgelund Patchwork 
der er en del broderier og nogle andre fine projekter. 
Jeg er især vild med nålepuden herunder,
som jeg allerede er begyndt at finde stof til.


Min projektbog, hvor jeg skriver alle de spændende projekter i,
som jeg enten er ved at sy, har planer om at sy, eller noget jeg 
bare godt kunne tænke mig at prøve og alle de andre idéer jeg får,
er ikke blevet tyndere selvom to projekter er færdige. 
Der står lige nu over 40 projekter i den. Så mange når jeg vist
ikke i løbet af året, men jeg vil bestræbe mig på at få flere
færdige end jeg skriver i den. Så ved udgangen af året burde
der være færre end 40 projekter i den. Men hvem kan vide
hvad året serverer af fristelser for os quiltere?

Håber I alle får et spændende år fyldt med inspiration!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.