tirsdag den 3. september 2013

Patchwork tasker og syetui

Søndag var jeg meget kreativ og fik flere forskellige syprojekter færdige.

Jeg arbejdede med mit McKenna Ryan billede "The Snooty Sisters" i serien "Sea Breeze", som mit sidste indlæg "McKenna Ryan ophæng med søheste" viste. Det er blevet færdig og der er syet små perler på. Men det viser jeg først frem, når jeg bliver færdig med "The Nerdles" i samme serie.

Længe har jeg villet sy en pose efter samme princip som løgposen, men den nye skulle være stor nok til at indeholde mine biblioteksbøger. Jeg er flittig bruger af Horsens Bibliotek, så idéen var at bunden i posen skulle være 20 cm dyb/bred. Desværre havde jeg ikke gennemtænkt mønstret og derfor lagde jeg kun de 20 cm til højden af tasken og ikke til bredden. Det resulterede i en besynderlig pose, som havde en bund på ca. 20x20 cm og som derfor ikke kunne indeholde ret mange biblioteksbøger.

Løsningen på det problem blev, at jeg i stedet syede 20 cm brede sider/bund på posen, men så blev posen næsten så stor, at jeg kunne havde siddet på hug i den!

I sidste ende fik jeg en pose, som ikke var helt så stor som ønsket, men tilgengæld fik jeg to ting-og-sager-poser plus en lille pung i tillæg.

Denne pose er ca. 45 cm høj med en bund på 8 cm.

De to Ting-og-sager-poser er 25 cm høje med en bund på 4 cm.
De er næsten ens i stoffet, så der er kun billede af den ene.

Pungen er ca. 16 cm bred.

Endelig nåede jeg også at sy mit æble færdigt, et projekt som jeg har haft liggende halvfærdigt siden marts, men som nu endelig er blevet færdig og klar til brug. Det kan åbnes i to halvdele, den ene er en nålepude, den anden et lille rum til sysager med lynlås.


Jeg er meget glad for at søndagen endte med at blive en dag med mange færdige projekter og det har bestemt givet mig mod på at sy endnu flere af mine igangværende og planlagte syprojekter.

3 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er du produktiv.
    Jeg er helt vild med det stof med Ure, hvor har du det fra ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Urene er fra stof2000, tror det kostede 80 kr/meter. De har det sikkert stadig.

      Slet
  2. Hej. Kan du uploade et billede af hvordan æblet ser ud når det er åbnet? Hvor har du fået mønsteret fra?

    SvarSlet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.