søndag den 24. november 2013

Sydag og masser inspiration

I går havde jeg inviteret Gitte, Lone og min mor, Birthe til en sydag inkl. forplejning. Selvom det var svært at lokke gæsterne til frokostbordet lykkedes det alligevel, da de kunne dufte skinkestangen som blev serveret med en lækker salat.


Vi havde tændt op i brændeovnen for ikke at komme til at fryse om fødderne, når vi skulle sidde stille og sy det meste af dagen, men der var lidt mere end sommerlig varme i stuen, derfor måtte vi afklæde os trøjerne.


Gitte og Lone var i gang med tærtefutter i stor stil. Og de arbejdede meget koncentreret hele dagen.

Jeg hjalp mor med at skære stoffer til et tæppe i Kaffe Fassett stoffer. Mor har åbenbart undgået fotografens skarpe linse, måske fordi hun selv stod bag?


Sidst på aftenen da gæsterne var taget hjem havde jeg brug for min nye "lyskasse". Jeg har set mange flotte og smarte lyskasser rundt om i butikkerne, men jeg har lavet min egen billige kasse, bestående af en gammel kurv, en ny lys kilde og en ny plexiglasplade. Det fungerede fantastisk, men måske knap så nem at transportere...

Det var en dejlig dag i godt selskab, med masser af grin, vejledning, forslag og inspiration til nye projekter.

Der nåede ikke at blive noget syet helt færdigt, sikkert fordi snakken gik og der også skulle være tid til kaffepause med krydderkage og friskbagte brunkager fra bageren i Beder.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud - og en super flot lyskasse, du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en hyggelig dag, den måtte gerne have varet hele weekenden!

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.