tirsdag den 8. april 2014

DMC Perle garn eller lignende..

Jeg er gået i gang med et projekt, jeg købte både mønster og stof til på London turen, som jeg skrev om i sidste indlæg.

Men dum som jeg var, købte jeg ikke det perletråd der skal bruges til at quilte med.

Og nu har jeg så desværre fundet ud af, at det ikke så nemt at finde herhjemme.

Er der nogle af jer læsere der måske kan fortælle om en butik herhjemme som forhandler det?

Jeg ved at Helene Juhl i Kolt har Valdani garn, men hun har desværre ikke den farve på lager, som jeg skal bruge. Det skal nemlig være en "knækket" hvid, og det er åbenbart ikke noget der er nemt at få fat på.

Billedet er lånt her

Indtil videre har jeg købt helt almindelig DMC broderitråd og prøver med tre tråde, men det bliver ikke særlig pænt.

Skriv gerne en kommentar, hvis du kender et sted der har det, jeg har ringet rundt til flere Patchwork butikker i "nærheden" af Horsens, men uden et positivt svar.

7 kommentarer:

  1. Broderigarn dmc perle cotton fås i 5 og 8, http://www.garnlagret.dk/garn-brand/dmc/dmc-broderigarn/dmc-cotton-perle/

    SvarSlet
  2. Det er helt forbigået mig Tine, at du har været i London. Det er nok mens jeg har fået mit kunstige knæ på sygehuset. Hvor ser det spændende ud,alt hvad du har købt med hjem. Jeg kunne godt tænke mig en tur derover engang, det er næsten 30 år siden, jeg har været det. Men spændende at se, hvad du får syet.

    SvarSlet
  3. Hej jeg har prøvet hørgarn, ingen glans og bomuld med glans begge fra : http://www.mesjell.dk/ bomuld er:9812 og hør er : 9703. Ring til Rita og hun kan fortælle om disse garner. de er begge egnet til quilt, efter min mening. Hilsen Birgith

    SvarSlet
  4. Hej Tine, det er DMC nr. 8, der svarer til Valdani nr. 12, hilsen Helene

    SvarSlet
  5. Tusind tak for alle svarene, jeg har også fået at vide at en kniplebutik i Egebjerg måske har det, så den prøver jeg først, da den ligger meget tæt på Horsens. Ellers må jeg prøve de andre forslag I så smukt er kommet med...

    SvarSlet
  6. Speich Design i Lyngby har mange farver i DMC's perlegarn. Der er en verden til forskel, at quilte med perlegarn eller amagergarn.

    SvarSlet
  7. Broderi Moderne i Aarhus.

    SvarSlet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.