lørdag den 19. april 2014

Knapper, DMC Perle #8 og et besøg

På messen i Middelfart så jeg at Ragnhild havde nogle smarte trykknapper i alle regnbuens farver (og lidt til) og jeg tænkte at de måske kunne passe til mit mobile syrum, når jeg skal til at lave forskellige lommer.

Jeg har ikke købt flere end fire farver til 15,- kr./stk og en tang til at sætte dem i med. Men jeg kunne godt forestille mig at supplere med flere farver hen af vejen til diverse projekter. Og selvfølgelig har jeg også købt mønsteret på "Strikke dillen" dog har jeg tænkt mig at lave den uden hanke, så det bare bliver en kurv.

I dag var jeg en tur forbi Den Lille Lade bare for hyggens skyld og Ragnhild var i gang med at sy en løber i helt nye forårs stoffer. Hun havde også lige kreeret en taske i samme smarte stoffer, så der var gang i hjulene på værkstedet. Det var dejligt med ny inspiration og nogle timer med at ae stoffer!

Som flere har bemærket har jeg ledt med lys og lygte efter DMC Perle garn #8 og fandt det ved hjælp af en anden quilter, som anbefalede mig at kontakte Karelly Knipleservice ApS i Egebjerg ved Horsens. Endelig lykkedes det mig at finde det jeg havde brug for, endda uden at skulle køre særlig langt efter det! Tusind tak for jer der har skrevet på indlægget om hvor jeg kunne finde det henne.

Så nu er der vist masser af projekter at gå i gang med, men desværre bliver der ikke syet så meget i påsken som én kunne ønske... men der bliver nok flere dage med dårlig vejr inden sommeren slår til, så sytøjet med god samvittighed kan optage det meste af dagen.

5 kommentarer:

  1. De er så fine de trykknapper.
    Jeg kom også til at købe et sæt ;)
    Skal på kursus hos Ranghild på onsdag, glæder mig helt vildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder dejligt med et kursus, det trænger jeg vist også snart til..

      Slet
  2. Hvor dejligt at du har fået fat i perlegarnet. Sticherys er jo super til at have med på terassen.

    SvarSlet
  3. Tine, hvad hedder dit perlegarn, og hvad betalte du for det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hedder DMC perle #8, er farven ecru og kostede 36 kr prnøgle med 10 gram, der hvor jeg har købt det havde hun kun denne farve og en helt hvid. Jeg ved ikke hvilke farver de ellers findes i.

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.