søndag den 18. maj 2014

Nålepude til fødselaren

Min mor havde fødselsdag i fredags og ud over fyld til hendes tæppe, en opsprætter og et skærekursus hos Ragnhild (Den Lille Lade) havde jeg nået at sy en nålepude med plads til saks og tråd, som skulle udgøre hendes fødselsdagsgave.

Nålepuden er lavet efter mønster fra Pelunika, som jeg købte på messen i Middelfart. Den er ganske nem at få syet og det tog ikke mange timer.

I disse vidunderlige sommerdage er vi en del i haven, da ukrudtet vokser os over evne og i vores have er sprøjtemidler forbudt! Så der skal ekstra meget knofedt til at holde den bare nogenlunde køn...

Da vi for 6 år siden købte huset i Horsens var haven meget overgroet med kæmpe store buske. Da vi fik fældet det meste, dukkede der et træ op som vi ikke rigtig vidste om vi ville fælde.

Heldigvis lod vi det stå, og det viser sig at være meget flot rødt på denne årstid. Vi aner ikke hvilket slags træ det er, men vi nyder den flotte farve hvert år!


Syning bliver der ikke meget af for tiden, men sådan er det nok for mange her om sommeren.

2 kommentarer:

  1. Flot nålepude du har syet til din mor, smart at saks m.m. Kan stå i den.
    Jeg tror dit træ er en rødtjørn
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, tak for dine rosende ord om nålepuden. Rødtjørn? Forudsætter det ikke at den har tjørne som stikker? Det har den heldigvis ikke, det er et meget fredeligt træ..

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.