mandag den 8. september 2014

Tankehvivel

Når tankerne fylder for meget og kommer for hurtigt har jeg brug for at komble hovedet fra.

Film, TV eller en bog virker ikke altid - så i stedet har jeg fundet tilbage til en af barndommens beskæftigelser:

Malebogen
Jeg bruger både farvekridt, tuscher og tynde sorte penne for at tegne og farvelægge sjove figurer i malebogen. Lidt papir til at tegne andre zentangle (krydseduller) og nogle timer til en form for meditation.

Det er hyggeligt at tegne krydseduller og alle kan finde ud af det. Jeg syntes det har været dejligt med et par hæfter til inspiration og til at komme i gang, men det er ikke absolut nødvendigt for at starte.

Papir, pen og lysten til at tegne krydseduller, ligesom man gjorde dengang telefonen sad fast i ledningen og ikke kunne flyttes langt fra blokken, eller i de kedelige timer i folkeskolen - alle har sikkert oplevet én af delene. 

GOD FORNØJELSE

2 kommentarer:

  1. Jeg har en af bøgerne og nyder også kruseduller. Der er jo mange ideer til quilting ..... Men der skal øves!

    SvarSlet
  2. Tro mig, i perioder er familien ved at få spat af mig, for jeg tegner "duller" alle vegne... indkøbslister, sedler fra skolen, reklamer, aviser... og jeg elsker det. Det giver ro, og for mig også inspiration til quiltemønstre.

    SvarSlet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.