mandag den 10. november 2014

Ball Joints - Give & Take

Så fik det prikkede projekt et rigtigt navn - i bogen Give & Take Fabric Appliqué hedder mønsteret Ball Joints og er syet af Susan Purney Mark og quiltet af Arlene Mackenzie.

Bog af Daphne Grieg & Susan Purney Mark - Give & Take
Her er bogen jeg har ventet på siden 30. september, hvor jeg bestilte den i Canada til lige under 200 kr. inkl. forsendelse. Der er flere fine projekter i bogen og masser af flotte stoffer brugt til de forskellige tæpper. Der er også en fin instruktion til hvordan man laver skabelonerne til teknikken.

48 forskellige prikkede patchworkstoffer i 100% bomuld
Jeg har nu skåret 32 mørke prikkede kvadrater og 64 lyse prikkede kvadrater. Nu skal jeg så stryge de 32 stykker flisofix på de mørke stoffer og senere klippe dem alle ud efter mønsteret. Det tog rimelig lang tid at få tegnet mønsteret af efter skabelonen, men alt tager jo tid og jeg glæder mig til at sætte blokkene sammen og lege med prikkerne.

3 kommentarer:

  1. Hold da op det ser godt ud, både mønster og stof, det bliver spændende at følge dit projekt.
    Hanne

    SvarSlet
  2. Så spennende et prosjekt du har på gang her. De prikkete stoffene er bare herlige, ser ut som sukkertøy!

    SvarSlet
  3. Skal da lige love for at der er kommet prikker i din samling, måtte der ikke være " genbrug" ??
    Jeg glæder mig også til at følge dit projekt.

    SvarSlet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.