mandag den 8. juni 2015

Sytørke eller ej?

Her sker der ikke alverden på syværelset!

Jeg er desværre løbet ind i en sytørke - gætter på flere årsager, men jeg får simpelthen ikke rigtig sat gang i noget. Har ellers forsøgt mig med lidt af hvert...

For et par uger siden var jeg ude og se Ragnhild's nyindrettede butik. Og der er blevet virkelig flot! Mens jeg var der fik jeg faktisk LYST til at sy, men da jeg nåede hjem igen, var tørken der stadig.

Nyindrettet butik med meget inspiration

Når man kigger ind i den nye butik er der et farveorgie af stoffer langs væggene, og for enden er alt sytilbehøret samlet. Det giver et meget godt overblik og man kan næsten ikke undgå at blive fristet.

I Den Lille Lade er der masser af patchworkstoffer

Der er stoffer alle vegne, men i forhold til den gamle butiksindretning er det meget nemmere at se stofferne nu. Dejlig lys butik og god plads til at kigge.

Alt hvad hjertet begærer findes hos Den Lille Lade

Der er meget andet end stoffer at købe her, mønstre, tråd, broderigarn og fyld til tæpper og tasker. Man kan næsten altid finde det man mangler eller blive fristet af noget man egentlig ikke mangler, men bare ikke kan undvære.

Lidt indkøb fra Den Lille Lade

Jeg købte da også lidt med ønsket om at få syet en lille sypose. Stoffet med flere mønstre er hør/bomuld. Det andet stof kunne jeg bare ikke stå for, det er vist mest ae-stof.

I lørdags var jeg så et smut forbi Helene Juul, egentlig bare fordi jeg var rastløs og ikke kunne komme i gang med noget sytøj. Havde jo set hun har fået flere 1930'er stoffer hjem, så det skulle jeg lige op og lure på.

Mønstre købt hos Helene Juul

Jeg købte ikke nogle stoffer, da jeg har rigeligt, men små ting at sy, kunne jeg godt overkomme. Nålepuder kan jeg da blive færdige med uden at der behøver at gå måneder eller år. Og de små tasker kan være en fin lille værtinde gave, evt. med lidt indhold af valgfri art.

I dag har jeg så været i Århus og sidst jeg var det, opdagede jeg Broderi Moderne, som jeg desværre ikke rigtig havde tid til at udforske. Denne gang havde jeg mere tid, så jeg nød at kigge på de mange flotte puder og besluttede at jeg godt kunne overskue at lave et lille projekt eller to.

Fru Zippe broderi og DMC uldgarn til broderede trekanter

Jeg købte et Fru Zippe broderi med blyanter, det er ikke stort, så jeg tænker jeg kan sidde med det om aftenen og hygge mig. Trekanterne og uldgarnet skal blive til nålepuder, havde jeg forestillet mig. Et overskueligt og lidt sjovt projekt, så jeg ikke helt mister følelsen af at skabe noget.

Håber tørken snart er overstået, for der er mange spændende projekter der ligger på syværelset og venter på min kreativitet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.