mandag den 31. august 2015

Kaffe Fassett, lækre patchwork blade og moderne broderier

Sidste uge var hektisk og derfor endte jeg på terrassen lørdag eftermiddag, med mit broderiprojekt. En stille stund i solen med fordybelse og afslapning for hovedet.
En dejlig plads i solen til at brodere moderne

Søndag havde jeg besøg af min veninde Lone, som også er god til at lytte, når noget går mig på, så vi havde nogle hyggelige timer med snak, alvor, grin og en lille smule syning. Jeg blev færdig med mit moderne broderi efter egen idé.

Eget design af moderne broderi i uldgarn

Jeg havde været sød ved mig selv i ugens løb og købt Kaffe Fassetts nyeste bog ved et smut hos Butik 5 Trin Ned i Århus. Og så havde jeg oven i købet bestilt nogle patchwork magasiner i England hos Creative Quilting. Bladet "Simply Moderne" har jeg købt hos Helene Juul og skrevet om i forrige indlæg.

20 designs fra Rowan til patchwork og quilts
 Patchwork og Quilting blade købt hos Creative Quilting i England
Inspiration til maskin quilting og moderne patchwork

Sent i går aftes blev jeg endelig færdig med den første lille nålepude med mit eget broderi på, der er flere undervejs. Men nu har jeg lært lidt om at montere broderier, hvilket jeg ikke syntes var helt så enkelt, som jeg havde forestillet mig. Men dejligt at lære af sine erfaringer.

Design By T broderi til nålepude

Jeg fik også syet nogle dele klar til sommerbilledet fra Quilt My Design, som jeg købte da Gitte og jeg var til Quilt Rally Syd. Så nu er der ingen undskyldning for at sylte projektet længere...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.