mandag den 19. oktober 2015

Fødselsdag og Sønderjysk kagebord

Søndag var den årlige fødselsdag og igen i år lod jeg familien i stikken og stak denne gang af til Sønderjylland sammen med Søren.

Jeg havde bestilt bord på Fruens Vilje ved Højer, hvor vi skulle smage det berygtede sønderjyske kaffebord. Hold da lige op mand ! Det var lækkert...

Mange forskellige lækre kager til kaffebord i Fruens Vilje


Der var også en stor afdeling med brugskunst og lys, hyggeligt at gå og snuse lidt, mens man samlede appetit til næste omgang kager. Og en afdeling med hjemmelavede chokolade - det kunne friste på vej ud af døren.

Vi fik en hel kande kaffe til Søren, en hel kande saftevand til mig og så kunne vi ellers bare kaste os over herlighederne. Der var mange kager jeg havde plan om at smage, men jeg måtte til sidst opgive uden at have smagt de sidste 4 kager jeg havde haft et godt øje til. Pludselig er man bare mæt! Og vi havde ikke engang spist frokost inden!

Jeg fik dejlige gaver af familien, penge, filtede sutsko, flotte buketter blomster, en kalender og en tur i Gorillapark sammen med Søren på et valgfrit tidspunkt.

Skønne skaller ved stranden

Vi nåede også en tur til stranden ved Rømø, en afslappende og tiltrængt gåtur efter kagebordet. Kunne jeg gå tur ved Vesterhavet hver dag ville jeg gøre det, men det er en lidt lang tur dertil fra Horsens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.