tirsdag den 8. december 2015

Sycafé, nye udfordringer og et færdigt quilteprojekt

Da Quilt My Design havde sycafé i december, meldte jeg mig til, fordi jeg havde lyst til at prøve noget nyt. Jeg har aldrig været med til Linette's sycaféer før, så det skulle prøves.

Bordet fyldt med sytøj hos Linette

Vi var næsten 30 gæster til café, så der var fyldt godt op og hyggelig snak. Vi startede med rundstykker og kaffe og så blev sytøjet fundet frem.

Jeg havde svært ved at komme i gang med Linette's stemningsbillede "Sommer", så det havde jeg taget med. Det var en rigtig god idé, for jeg blev ret grebet af det efter timerne i Vejle.

Næsten færdigt applikeret billede fra Quilt My Design

Nu begynder det at ligne noget, men de små ting, som hegnet, er svære at sy på, det kræver vist lidt øvelse. Og som det ses, har døren mødt en af de hårde storme, der har været forbi den sidste tid.

Til caféen var der selvfølgelig mulighed for at handle og selvom jeg havde en ret sparsom indkøbsliste, så blev der tilføjet lidt fristelser.

Kolonihaven applikeret billede af Linette Jakobsen

Jeg købte bl.a. mønstret på disse kolonihavehuse, fordi der simpelthen er så mange fine detaljer på. Mon ikke det er hyggeligt at sy og se billedet langsomt tage form? Det er en også en udfordring af min tålmodighed og udvikling af mine broderikundskaber.

Færdig quiltet tæppe af smukt patchworkstof

Den sidste tid har jeg forsøgt at holde fokus for at få nogle ting færdige. Det er bl.a. blevet til dette lille tæppe, ca. 1 x 1 meter af ét helt stykke stof, som jeg har øvet frihåndsquilting på. Nu har jeg erfaret at de tætte krøller eller krimskrams skal øves lidt ekstra, før det ser godt ud. Men det må blive på nogle småting.

Kunsten at være kreativ af Julia Cameron

Jeg har længe været på udkik efter Julia Camemrons bøger "Kreativitet" og "Kunsten at være kreativ" og pludselig fandt jeg den ene hos Vejle Antikvariat. Det må blive julegaven til mig selv i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.