mandag den 1. februar 2016

Æbleløber - endnu en UFO færdig

Jeg er godt nok ret stolt af mig selv - fordi jeg i januar har gjort hele tre UFO'er færdige:
  1. Sommerbilledet fra Linette, Quilt My Design
  2. Det mobile syrum fra AnnaKa
  3. Æbleløberen fra et tysk patchworkblad
Det er det sidste projekt jeg gerne vil vise frem i dag, det blev færdig lørdag den 30. januar, sådan sidst på eftermiddagen... En bordløber med applikerede æbler.

Løber i bali stof med æbler

Midten er håndsyet over pap, kanten udenom er syet på maskine. Æblerne er syet på med knaphulssting i hånden og den er quiltet i hånden.

Fin detalje med striber på æblet

Æbleskrog med broderi og knaphulssting

Æblerbid syet på løberen i balistoffer

Nu håber jeg bare at februar viser sig lige så effektiv...

Den sidste dag i januar var jeg hos mine forældre, og jeg havde aftalt med mor at hjælpe hende med at sy en lille strikkekurv efter Ragnhilds mønster (Den Lille Lade).

Quilting af sider til strikkekurv

Mor er meget koncentreret mens hun quilter siderne til kurven og der kom ikke mange ord ud af hende i forhold til hvad der plejer.

Sød strikkekurv fra Den Lille Lade

Kurven nåede hun ikke at blive helt færdig med i går, men hun mangler kun at rette kanten til i toppen og sy lukkekant på. Så den blev rigtig sød og frisk. Og hun fik mod på selv at sy flere!

13 kommentarer:

  1. Ja ja, det er godt man kan lukke munden på dem engang imellem :-):-):-) flot er de den blevet det skal hun have ros for. Og skønt når noget bliver færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ha, ja det sker ikke så ofte at hun er så stille. Den blev rigtig fin og det er jo dejligt at hun har fået mod på flere. Det er en berusende følelse når projekter der har ligget længe bliver færdige - det skal jeg fortsætte med resten af året, tror jeg ;-)

      Slet
  2. En skøn strikketaske du har lavet sammen med din mor, hils hende

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther for de rosende ord til os begge. Det blev en rigtig flot kurv mor fik syet, og det viste sig ikke at være så svært som frygtet!

      Slet
  3. Glemte helt at sige, at det er skønne farver du har brugt til løberen, ja UFOer er altid dejlige at få udryddet.

    SvarSlet
  4. Flot løber du har lavet og det er også en fin taske din mor har fået syet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne for dine roser. Det er hyggeligt når man kan få andre til at glædes over projekter og endda få gejsten tilbage.

      Slet
  5. Löparen Du sytt med äpplen på är fin, tycker jag.
    Ett trevligt mönster!

    Dollandesign

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, syntes også mønsteret var fint, det er fra et tysk patchwork magasin fra 2012. Så jeg har haft det liggende længe før jeg gik i gang med at sy det.

      Slet
  6. Kom til at tænke på om du da har UFO'er nok til hele året, hvis du skal færdiggøre 3 pr. måned ;o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej ikke kun UFO'er, så mange har jeg ikke der er påbegyndt. Men jeg har også mange planlagte projekter, som der er købt ind til. Det er derfor lageret er så fyldig ;-)

      Slet
  7. Hvor er det en flot løber med æbler. Vil du fortælle, hvad det tyske patchwork blad hedder, da jeg har en del liggende. Også rigtig flot strikketaske, din mor har syet. Og hvor er det flot med dine ufoer, hvor du nu har 3 færdige. Godt gået kære Tine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kirsten, det er dejligt at blive færdig med nogle ting og ikke kun starte på nye.
      Jeg har skrevet om det tyske blad i dette indlæg http://designbyt.blogspot.dk/2012/06/tyske-blade-og-en-dase.html, der kan du også se forsiden af bladet.

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.